ΑΝΝΙΚΕΡΙΣ

Κυρήνη, περ. 4ος - 3ος αι. π. Χ.
Η ΛΟΓΙΚΗ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΥΨΩΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΠΛΗΘΟΥΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ
Η ΛΟΓΙΚΗ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΥΨΩΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΠΛΗΘΟΥΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ - ΑΝΝΙΚΕΡΙΣ

Εμφάνιση Κώδικα

Αντιγράψτε και επικολλήστε τον ακόλουθο κώδικα:

Κυρηναϊκός φιλόσοφος που άκμασε κατά τον 4ο με 3ο π.Χ αιώνα. Διαφορετικά από τον Αρίστιππο, τον ιδρυτή της Κυρηναϊκής Σχολής, που παραδεχόταν ως ηθική αρχή την απόλαυση της στιγμής και τον Θεόδωρο, που δίδασκε πως το κριτήριο βρίσκεται στη χαρούμενη διάθεση του ανθρώπου, ο Αννίκερις πρόβαλλε πιο εκλεπτυσμένες απόψεις για την ηδονή και την απόλαυση: τόνιζε πως η πραγματική χαρά και απόλαυση πετυχαίνονται στην κοινότητα, τη φιλία, την οικογένεια, την ομάδα, την πολιτεία. Πάνω , λοιπόν, από τις ατομικές απολαύσεις και ηδονές, αναγνωρίζονται εδώ οι ευχαριστήσεις της συλλογικής ζωής και οι κοινωνικές αξίες.

Η διδασκαλία αυτή ηχούσε σαν απάντηση στην πεσιμιστική θεωρία του Ηγησία του Πεισιθάνατου, που είχε καταστρεπτικές συνέπειες στην Αλεξάνδρεια εξωθώντας πολλούς στην αυτοκτονία. Αντίθετα προς αυτή τη θεωρία, ο Αννίκερις δίδασκε τη χαρά της ζωής και την επιδίωξη της ηδονής μέσα στην ανθρώπινη κοινότητα.

Αποφθέγματα


  1. Η ΛΟΓΙΚΗ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΥΨΩΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΠΛΗΘΟΥΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ
  2. ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΟΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ, ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ